Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointipähkinä,`94 Coupe S2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ilmastointipähkinä,`94 Coupe S2

    Oire

    Puhaltaa kylmää vain toisinaan, tai joskus jopa n.30min startista.
    Yleensä vain n.5min. Joskus ei puhalla kylmää ollenkaan.

    Todettu

    Juuri täytetty järjestelmä n.750g+25g öljyä. Magneettikytkin pelaa
    aina.
    Vianlukulaitteen mukaan ei vikoja. Ilmastoinnin ohjainpaneelin kohdat
    55-59 näyttävät ihan järkeviä lämpöarvoja, mutta kohta 60 pelkkää
    nollaa(ambient temperature sensor at fresh air blower G109).

    Mistäpä sitten jatkaisi, ideoita :)

  • #2
    Tuleeko kylmää kunnolla silloin kun sitä sattuu tulemaan ?

    Comment


      #3
      No ei niin että paleltuis, mut kylmenpää kuin ulkoilma. Niin ja vielä, auto-asennossa kylmää tulee
      vain keskisuuttimista.

      Comment


      • #4
        Onkos tää joskus toiminut sitten kunnolla ? Onko järjestelmä todettu tiiviiksi ?

        Comment


          #5
          Lähteekö flekti päälle kun kytketään?, entäs econ ok? mistä tiedät että magneettikytkin pelaa aina?
          Tieto lisää tuskaa....

          Comment


            #6
            Mikä vianhakulaite sulla on käytössä? Mitä koodeja ilmastointipaneelin oma diagnostiikka antaa vai onko ihan puhdasta? Muuttuuko lämpötila kylmäpuhalluksen aikaan jos tilaat kabiiniin kylmempää tai kuumempaa?

            Comment


              #7
              Auto ollut mulla n.2 vuotta eikä se ole sinä aikana koskaan oikeen pelannut. Edellisen kerran järjestelmä
              täytetty joskus pari vuotta sitten mun toimesta ja nyt viimeksi eilen. Tavaraa oli jäljellä enää 125g, eli
              jostain se kyllä vuotaa, mutta kuitenkin. Auto seissyt viimeisen vuoden.
              Flekti lähtee pyörimään kytkettäessä kylmäkone päälle, econista en osaa kyl sanoa. Magneettikytkimen
              näkee, kun katsoo konehuoneeseen. Voisko tää sittenkin olla paineanturi=vuoto ?

              Comment


                #8
                Kaverin yleismallinen lukulaite, jossa useampia merkkejä. Löysi kuitenkin ohjainlaitteet yms. Katsoin paneelista
                vain noita lämpötila antureita 55-60, noista kohdista 2-9 ei oo mitään havaintoa. Muuttuu vaikka saunaksi
                jos tilaa :)

                Comment


                • #9
                  Eipä ole econ asentoa.

                  Näyttääkö kanava 01 mitä ?

                  Luulen kyllä että mehut on karanneet taivaalle. Koeponnistusta tekemään vaan. Veikataan lauhdutinta tai höyrystimen putkea.

                  Comment


                  • #10
                    Laitetaan vielä kompuran akselin stefa veikkaulistalle..

                    Comment


                      #11
                      Täytyypä huomenissa, siis tänään tarkastella toi vuoto. Uusittu jo kompura, lauhdutin ja joitain putkia/letkuja. Vuoto ei kyllä voi kovin suuri olla, kun sinne alipaineenkin sai. Luulis ton nyt edes
                      hetken toimivan vaikka snadi vuoto siellä oliskin, mut jatketaan tutkimuksia. Lisää myöhemmin.

                      Comment


                      • #12
                        Mieluummin koepaineistus typellä ja saippualiuoksella suihkutellen vuotoa paikallistamaan. Tuon alipaineen saa vuotavaankin laitokseen, joten ei kerro totuutta.

                        Comment


                          #13
                          Tilasin tänään uuden supistimen, jospa se vika oliskin tossa. Osaako kukaan sanoa saako sen vaihdettua konehuoneen puolelta vai täytyykö kojetaulu irrottaa ?
                          O1-kanava näytti pelkkiä nollia.
                          Viimeksi muokannut koopee; 5.8.2011, 16:12. Perustelu: Lisäys

                          Comment


                          • #14
                            Konehuoneesta lähtee kun pihdeillä nyppäsee.

                            Comment


                              #15
                              Tässähän kävi vähän niin kuin aavistelinkin, eihän se sieltä lähde kuin murusina :) Täysin jumissa siis ja paskanen.
                              On otettava höyrystin esille, että siihen supistajaan pääsee kunnolla käsiksi. Taitaa mennä ens talvisäilön hommiksi :)

                              Comment


                                #16
                                Omani otin pitkällä puuruuvilla jonka lämmitin punahehkuiseksi ja kiersin kuristimeen, jämähdettyään kuristimeen lähti kyllä reilulla voimalla pois.

                                Kuristin oli karannut putkeen aika syvälle kurviin, joten pihdeillä ei lähtenyt kuin murusia.

                                Comment

                                Working...
                                X